VORtech Blog

2017-01-12

Digital Twins in Asset Management

Toen ik de term Digital Twins voor het eerst hoorde was ik onmiddellijk gefascineerd. Dit opent een heel nieuwe wereld voor simulatie.
Lees meer
2016-10-07

Data-assimilatie op eScience Symposium 2016

Op het 4th National eScience Symposium 2016 is een statafel aanwezig waarop OpenDA gepresenteerd wordt door het Netherlands eScience Center en VORtech
Lees meer
2016-09-20

VORtech op de Big Data Expo 2016

VORtech stond op 21 en 22 september 2016 met een stand op de Big Data Expo 2016 in de Jaarbeurs te Utrecht.
Lees meer
2016-07-19

10 Rules for Scientific Software Engineering

In the 20 years that VORtech has been in the business of scientific software engineering, we've seen many different codes and witnessed many different development processes.
Lees meer
2016-06-30

The Business of Big Data

What if you are, say, an engineering company with loads of experience in building complex installations but without any data science background. Where do you start?
Lees meer
2016-04-28

VORtech 20 Jaar!

Bij VORtech vieren we onze 20e verjaardag op verschillende manieren door onze ervaring in het maken en onderhouden van rekensoftware te delen in een serie lunchlezingen in mei en door een feestelijk evenement op 31 mei.
Lees meer
2016-04-13

Het HPC-platform van toen, nu en straks

Wat is er de afgelopen 10 jaar gebeurd op het gebied van de hardware voor het grotere rekenwerk, oftewel de High Performance Computing (HPC)? En wat staat ons de komende jaren te wachten? We gingen in gesprek met twee systeembouwers en we kregen van hen een vogelvlucht perspectief van de ontwikkelingen in HPC-platformen.
Lees meer
2016-04-06

Fortran leeft!

Fortran leeft! In dit artikel behandelt Mark Roest vijf redenen waarom de programmeertaal Fortran de ponskaart ruimschoots heeft overleefd.
Lees meer
2016-03-24

Data science voor nutsbedrijven: uitdagingen en kansen

Data analytics is voor nutsbedrijven een krachtig hulpmiddel om de klantvraag te voorspellen en de communicatie met de klant te verbeteren.
Lees meer
Next